Tento reklamní prospekt (pravděpodobně z roku 1950) je zajímavý tím, že je na něm zobrazen ještě prototyp ČZ150C. Pozornější divák jistě postřehne řadu detailů, které se liší od běžného sériového provedení. Nejvýraznější je asi sání motoru řešené pomocí jakýchsi „žáber“ na krytu karburátoru, namísto známého kruhového filtru. Výfuková kolena mají ještě kratší délku, stejnou jako na předchozím typu T a hustilka je stejně jako na téčku umístěna na krytu řetězu. Řadící páka je prohnutá, na pravém krytu motoru chybí větrací štěrbiny v místě magneta. To že na víku chybí i zkratovací tlačítko je možná způsobeno jen dodatečnou retuší fotografie. Klakson je ještě na starém místě, nad motor se pravděpodobně přesunul až později během výroby. Zajímavým i když lehce přehlédnutelným detailem je napínání řetězu pomocí stavěcích šroubů, namísto excentrů známých ze sériových strojů. Levé víko motoru má ještě otvor pro nalévání oleje stejně jako na předchozích typech. Zajímavé je, že druhý nalévací otvor je hned vedle na karteru. Na výsledné podobě sériového motoru už nenaleznete ani jeden z nich, konstruktéři ho nakonec ukryly pod kryt karburátoru.
Všechna práva vyhrazena. © 2011–dodnes Michal Čtrnáctý