První pokus o výrobu motorového vozidla ve strakonické zbrojovce neskončil příliš úspěšně. Jednalo se v podstatě o jízdní kolo s pomocným motorkem. Pro jeho konstrukci byla využita většina součástí pánského kola ČZ, s jehož výrobou už měli ve Strakonicích své zkušenosti. Kompletní agregát včetně nádrže a výfuku byl umístěn na vidlici u předního kola, které poháněl. Přední vidlice byla za tím účelem patřičně zesílena.
Motokolo bylo vyvíjeno a poprvé zkoušeno v roce 1930, následujícího roku byla vyrobena první série. Jak se však ukázalo, jízdní vlastnosti tohoto stroje byly nevalné a výroba tak skončila smontováním pouhých dvaceti kusů . Strakoničtí se dokonce již vyrobená motokola neodhodlali prodávat a tak byla nabízena pouze vlastním zaměstnancům, ani mezi těmi však o tento stroj nebyl velký zájem. Do dnešních dnů se pokud známo žádný z nich nedochoval.
Všechna práva vyhrazena. © 2011–dodnes Michal Čtrnáctý