Na konci šedesátých let docházelo ve vyspělém světě stále více k odklonu od cestovní funkce motocyků k funkci sportovní. Strakonickou reakcí na tento trend bylo vyvynutí zcela nových typů 125/476 a 175/477.
Tento krásně zachovalý kus pochází z roku 1969. Získal jsem ho od prvního majitele, který ho podle svých slov dostal nový jako student od svého otce za maturitu. Staral se o něj dobře, takže motocykl se do dnešních dnů dochoval zcela kompletní s původními povrchy a bez nepatřičných zásahů.
Motor má oddělené mazání „Posilube“, takže do nádrže se tankuje čistý benzin a pro olej je určena samostatná nádržka na místě levého kastlíku. Olejové čerpadlo je pod víčkem na levé straně motoru. Poměr mísení oleje a benzinu se automaticky mění v závislosti na otáčkách a zatížení motoru. Sání vzduchu probíhá trochu neobvykle přes kanály integrované v sedle. Konstruktéři se tím snažili docílit snížení hladiny hluku. Zajímavým detailem je přední světlomet značky Aprilia, který se montoval hlavně na vývozní kusy. Výrobní štítek motocyklu je v češtině.
Všechna práva vyhrazena. © 2011–dodnes Michal Čtrnáctý